...Hoş Geldiniz...BlogSedaT...Türkiye'de Özel Eğitim Ve Makaleler...

5 Nisan 2012 Perşembe

Türkiye’de Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Teknik İhalesi

Türkiye’de Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Teknik İhalesi
Avrupa Birliği’nin Katılım Öncesi Yardım fonları kapsamında açtığı Türkiye’de özel eğitimin güçlendirilmesi teknik ihalesini 30 ay boyuca yürütecek konsorsiyum ortaklığında Tohum Otizm Vakfı da yer almaktadır.
Ağrı, Ankara, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Samsun, Siirt ve Zonguldak illerinin pilot iller olarak seçildiği proje kapsamında, dezavantajlı grup içerisinde yer alan engelli bireylerin eğitime erişimleri ve toplumla bütünleşmeleri için öğrenme ortamlarını ve olanaklarını arttırtmak amaçlanmaktadır.
Ana faaliyetler;
• Bütünleştirmeye yönelik özel eğitim politikası önerilerinin oluşturulması,
• Engellilerin toplumla bütünleştirilmesine yönelik farkındalığın arttırılması,
• Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin arttırılması (pilot kurumlarda),
• Her bireyin öğrenme ihtiyaç ve özelliklerine uygun olarak düzenlenen Engelsiz Okul Modeli’nin uygulama konulması,
• Eğitim kurumlarına engelli bireylerin ihtiyaç ve özelliklerine uygun materyal desteğinin sağlanması,
• Rehberlik ve araştırma merkezlerinde yapılan eğitsel tanılama ve değerlendirme hizmetlerinin niteliğinin arttırılması,
• Engelli bireylere yönelik iş ve meslek eğitiminin niteliğinin arttırılması

13 yorum: